Dwa tygodnie temu, nasi radni podjęli uchwałę, w sprawie dofinansowania
kwotą niespełna 280 tys. złotych, budowy sieci tras rowerowych Pomorza
Zachodniego. Konkretnie chodzi o 20-kilometrowy odcinek z Pełczyc do
Choszczna, a dokładniej o nasyp po rozebranym już torowisku.
Cała inwestycja ma kosztować prawie 6,3 mln złotych i większości
sfinansowana zostanie z budżetu Województwa Zachodniopomorskiego. – W
naszym przypadku, prawie cały odcinek ścieżki przebiegał będzie po
nasypie nieczynnej już linii kolejowej. Oprócz tego, że położone będą
dwie warstwy asfaltu o szerokości 2,5 metra, to również rozebrane
zostaną pozostałości po starym torowisku. W zależności od potrzeb,
powstaną też wykopy, nasypy i zjazdy. Przebudowane i oczyszczone zostaną
również istniejące już przepusty – tłumaczy wiceburmistrz
ŁUKASZ MŁYNARCZYK.
Dodaje, że inwestycję tę należy uważać za rozpoczętą, ponieważ w
miniony piątek, oficjalnie przekazano wykonawcom plac budowy. – Jeśli
nie będzie żadnych przeszkód, to już w przyszłym roku będziemy mogli
pojechać tą ścieżką aż do Barlinka – podsumował.

Dlaczego akurat do Barlinka? Ponieważ pełczycko-choszczeński odcinek,
wkomponowany został w ponad 420-kilometrowy szlak Pojezierzy Zachodnich,
który finalnie prowadził będzie, od leżących nad Odrą Siekierek, aż do
odległego od nas o 150 km Białego Boru.
Głównym źródłem finansowania inwestycji jest Regionalny Program
Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020, który
przeznacza na ten cel 85 procent kosztów, a brakujące 15, dokładają
Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego oraz gminy, przez
które przebiegają trasy. W imieniu Samorządu Województwa
Zachodniopomorskiego nadzór na całości, pełni Zachodniopomorski Zarząd
Dróg Wojewódzkich. Tu warto podkreślić, że w ubiegłym roku, w naszym
województwie oddano do użytku 110 km tras rowerowych, w tym przybędzie
ich trzy razy tyle, a docelowo ma ich być około 1120.
Tadeusz Krawiec
W naszym fotoreportażu aktualny stan przewidywanej ścieżki