Burmistrz Choszczna
ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II ul. Szkolna 4 w Korytowie
Do
konkursu może przystąpić osoba , która spełnia wymagania określone w §
1 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października
2009r. w sprawie wymagań , jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca
stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych
typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek.
1. Jest nauczycielem mianowanym lub dyplomowanym, który spełnia łącznie następujące wymagania:
1) ukończył studia magisterskie i posiada przygotowanie pedagogiczne
oraz kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danej szkole;
2) ukończył studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresu zarządzania
albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą, prowadzony
zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli;
3) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na
stanowisku nauczyciela lub pięcioletni staż pracy dydaktycznej na
stanowisku nauczyciela akademickiego;
4) uzyskał:
a) co najmniej dobrą ocenę pracy w okresie ostatnich pięciu lat pracy lub
b) pozytywną ocenę dorobku zawodowego w okresie ostatniego roku albo
c) w przypadku nauczyciela akademickiego - pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich czterech lat pracy w szkole wyższej
- przed przystąpieniem do konkursu na stanowisko dyrektora,
5) spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
6) nie był karany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1
ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2014,
poz. 191, z późn. zm.), a w przypadku nauczyciela akademickiego - karą
dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca
2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2012r., poz. 572 z
późn. zm.), oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie
dyscyplinarne;
7) nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
8) nie toczy się przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego;
9) nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem
środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z
dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny
finansów publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 168 z późn. zm.)
2.
Stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Korytowie
może zajmować również nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który
ukończył studia pierwszego stopnia lub studia wyższe zawodowe i posiada
przygotowanie pedagogiczne lub ukończył kolegium nauczycielskie albo
nauczycielskie kolegium języków obcych, posiada kwalifikacje do
zajmowania stanowiska nauczyciela w danej szkole i spełnia wymagania
określone w pkt 1 ppkt 2-9.
3. Stanowisko dyrektora Szkoły
Podstawowej im. Jana Pawła II w Korytowie może zajmować osoba niebędąca
nauczycielem, która spełnia łącznie następujące wymagania:
1)
posiada obywatelstwo polskie, z tym że wymóg ten nie dotyczy obywateli
państw członkowskich Unii Europejskiej, państw członkowskich
Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o
Europejskim Obszarze Gospodarczym oraz Konfederacji Szwajcarskiej;
2) ukończyła studia magisterskie;
3) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy, w tym co najmniej dwuletni staż pracy na stanowisku kierowniczym;
4) ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z praw publicznych;
5) nie toczy się przeciwko niej postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne;
6) spełnia wymagania określone w pkt 1 ppkt 2, 5, 7 i 9.
4.
Stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Korytowie
może zajmować również nauczyciel mianowany lub dyplomowany, zatrudniony
na stanowisku wymagającym kwalifikacji pedagogicznych w urzędzie organu
administracji rządowej, Kuratorium Oświaty, Centrum Edukacji
Artystycznej, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i Okręgowych
Komisjach Egzaminacyjnych, oraz nauczyciel mianowany lub dyplomowany
urlopowany lub zwolniony z obowiązku świadczenia pracy na podstawie
przepisów ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (Dz.
U. z 2014 r., poz. 167, z późn. zm.), spełniający wymagania określone w
rozporządzeniu, z wyjątkiem wymogu posiadania co najmniej dobrej oceny
pracy albo pozytywnej oceny dorobku zawodowego.
Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać:
a)
uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcję funkcjonowania i
rozwoju Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Korytowie,
b)
poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię dowodu
osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz
poświadczającego obywatelstwo kandydata,
c) życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację o:
– stażu pracy pedagogicznej - w przypadku nauczyciela albo
– stażu pracy dydaktycznej - w przypadku nauczyciela akademickiego, albo
– stażu pracy, w tym stażu pracy na stanowisku kierowniczym - w przypadku osoby niebędącej nauczycielem,
d)
oryginały lub poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem
kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy, o
którym mowa w lit. c,
e) oryginały lub poświadczone przez kandydata
za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie
wymaganego wykształcenia, w tym dyplomu ukończenia studiów wyższych lub
świadectwa ukończenia studiów podyplomowych z zakresu zarządzania albo
świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania
oświatą,
f) zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,
g)
oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o
przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie
dyscyplinarne,
h) oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
i)
oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji
związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31
ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za
naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2013 r. , poz. 168 z
późn. zm.),
j) oryginał lub poświadczoną przez kandydata za
zgodność z oryginałem kopię aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego
lub dyplomowanego – w przypadku nauczyciela,
k) oryginał lub
poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię karty oceny
pracy lub oceny dorobku zawodowego- w przypadku nauczyciela i
nauczyciela akademickiego,
l) oświadczenie, że kandydat nie był
karany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia
26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2014 r., poz.191 z
późn. zm.) lub w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o
szkolnictwie wyższym (Dz. U. 2012r., poz. 572 z późn. zm.) - w
przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego,
ł) oświadczenie,
że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni
praw publicznych - w przypadku osoby niebędącej nauczycielem,
m)
oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych
osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych
osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.) w celach
przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora;
n) oświadczenie o
dopełnieniu obowiązku, o którym mowa w art. 7 ust. 1 i ust. 3a ustawy z
dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach
organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych
dokumentów (Dz. U. z 2013 poz. 1388 z późn. zm.).
Osoby
kandydujące na stanowisko dyrektora szkoły publicznej urodzone przed
dniem 1 sierpnia 1972r. w chwili wyrażenia zgody na kandydowanie są
zobowiązane do złożenia oświadczenia lustracyjnego wg wzoru stanowiącego
załącznik nr 1a do ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu
informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990
oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2013 r., poz. 1388, z późn. zm.).
Oświadczenie lustracyjne składające się z części A i B powinno być
przesłane w całości do Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty lub złożone
osobiście w delegaturze Kuratorium, właściwej ze względu na miejsce
funkcjonowania szkoły. Dyrektorzy szkół publicznych, którzy złożyli
oświadczenie lustracyjne do Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty w
związku z pełnieniem funkcji dyrektora szkoły publicznej na podstawie
art. 4 pkt 45 oraz art. 8 pkt 42 wyżej wymienionej ustawy, winni
wyrażając zgodę na kandydowanie, złożyć do Zachodniopomorskiego Kuratora
Oświaty lub osobiście w delegaturze Kuratorium właściwej ze względu na
miejsce funkcjonowania szkoły, informację o wcześniejszym wypełnieniu
oświadczenia lustracyjnego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2a do
powyższej ustawy.
Wszelkie sporządzone osobiście przez kandydata
dokumenty winny być opatrzone datą i własnoręcznie podpisane. W
przypadku składania kserokopii oryginałów dokumentów winny być
poświadczone za zgodność z oryginałem.
Zaświadczenie lekarskie winno
być sporządzone przez lekarza medycyny pracy na druku zgodnym ze wzorem
stanowiącym załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki
Społecznej z dnia 30 maja 1996 r. w sprawie przeprowadzania badań
lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad
pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych
w Kodeksie pracy ( Dz. U. z 1996r. Nr 69, poz. 332 z późn. zm.)
Oferty
należy składać w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym i z
dopiskiem „Konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły
Podstawowej w Korytowie” – w Kancelarii
Ogólnej Urzędu Miejskiego w Choszcznie, ul. Wolności 24, w terminie do
30 maja 2014r.
IV. Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Burmistrza Choszczna.
O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego, kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.
Burmistrz Choszczna
ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Jana Brzechwy, ul. Zwycięstwa 26 w Suliszewie
Do
konkursu może przystąpić osoba , która spełnia wymagania określone w §
1 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października
2009r. w sprawie wymagań , jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca
stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych
typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek.
1. Jest nauczycielem mianowanym lub dyplomowanym, który spełnia łącznie następujące wymagania:
1) ukończył studia magisterskie i posiada przygotowanie
pedagogiczne oraz kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w
danej szkole;
2) ukończył studia wyższe lub studia podyplomowe
z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania
oświatą, prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek
doskonalenia nauczycieli;
3) posiada co najmniej pięcioletni
staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub pięcioletni staż
pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego;
4) uzyskał:
a) co najmniej dobrą ocenę pracy w okresie ostatnich pięciu lat pracy lub
b) pozytywną ocenę dorobku zawodowego w okresie ostatniego roku albo
c) w przypadku nauczyciela akademickiego - pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich czterech lat pracy w szkole wyższej
- przed przystąpieniem do konkursu na stanowisko dyrektora,
5) spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
6) nie był karany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1
ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2014r.,
poz. 191 z późn. zm.), a w przypadku nauczyciela akademickiego - karą
dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca
2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2012r., poz. 572 z
późn. zm.), oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie
dyscyplinarne;
7) nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
8) nie toczy się przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego;
9) nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z
dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4
ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za
naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 168 z
późn. zm.)
2. Stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Jana
Brzechwy w Suliszewie może zajmować również nauczyciel mianowany lub
dyplomowany, który ukończył studia pierwszego stopnia lub studia wyższe
zawodowe i posiada przygotowanie pedagogiczne lub ukończył kolegium
nauczycielskie albo nauczycielskie kolegium języków obcych, posiada
kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danej szkole i
spełnia wymagania określone w pkt 1 ppkt 2-9.
3. Stanowisko
dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Jana Brzechwy w Suliszewie może
zajmować osoba niebędąca nauczycielem, która spełnia łącznie następujące
wymagania:
1) posiada obywatelstwo polskie, z tym że wymóg
ten nie dotyczy obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, państw
członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) -
stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym oraz Konfederacji
Szwajcarskiej;
2) ukończyła studia magisterskie;
3) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy, w tym co najmniej dwuletni staż pracy na stanowisku kierowniczym;
4) ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z praw publicznych;
5) nie toczy się przeciwko niej postępowanie o przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne;
6) spełnia wymagania określone w pkt 1 ppkt 2, 5, 7 i 9.
4.
Stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Brzechwy w Suliszewie
może zajmować również nauczyciel mianowany lub dyplomowany, zatrudniony
na stanowisku wymagającym kwalifikacji pedagogicznych w urzędzie organu
administracji rządowej, Kuratorium Oświaty, Centrum Edukacji
Artystycznej, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i Okręgowych
Komisjach Egzaminacyjnych, oraz nauczyciel mianowany lub dyplomowany
urlopowany lub zwolniony z obowiązku świadczenia pracy na podstawie
przepisów ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (Dz.
U. z 2014 r., poz. 167, z późn. zm.), spełniający wymagania określone w
rozporządzeniu, z wyjątkiem wymogu posiadania co najmniej dobrej oceny
pracy albo pozytywnej oceny dorobku zawodowego.
Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać:
a)
uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcję funkcjonowania i
rozwoju Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Jana Brzechwy w Suliszewie,
b)
poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię dowodu
osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz
poświadczającego obywatelstwo kandydata,
c) życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację o:
– stażu pracy pedagogicznej - w przypadku nauczyciela albo
– stażu pracy dydaktycznej - w przypadku nauczyciela akademickiego, albo
– stażu pracy, w tym stażu pracy na stanowisku kierowniczym - w przypadku osoby niebędącej nauczycielem,
d)
oryginały lub poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem
kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy, o
którym mowa w lit. c,
e) oryginały lub poświadczone przez
kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających
posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplomu ukończenia studiów
wyższych lub świadectwa ukończenia studiów podyplomowych z zakresu
zarządzania albo świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu
zarządzania oświatą,
f) zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,
g)
oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o
przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie
dyscyplinarne,
h) oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
i)
oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji
związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art.
31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za
naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2013 r. , poz. 168 z
późn. zm.),
j) oryginał lub poświadczoną przez kandydata za
zgodność z oryginałem kopię aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego
lub dyplomowanego – w przypadku nauczyciela,
k) oryginał lub
poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię karty oceny
pracy lub oceny dorobku zawodowego- w przypadku nauczyciela i
nauczyciela akademickiego,
l) oświadczenie, że kandydat nie był
karany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia
26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2014 r. , poz. 191 z
późn. zm.) lub w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o
szkolnictwie wyższym (Dz. U. 2012r., poz. 572 z późn. zm.) - w
przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego,
ł)
oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i
korzysta z pełni praw publicznych - w przypadku osoby niebędącej
nauczycielem,
m) oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na
przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997
r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z
późn. zm.) w celach przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora;
n)
oświadczenie o dopełnieniu obowiązku, o którym mowa w art. 7 ust. 1 i
ust. 3a ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o
dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści
tych dokumentów (Dz. U. z 2013 poz. 1388 z późn. zm.).
Osoby
kandydujące na stanowisko dyrektora szkoły publicznej urodzone przed
dniem 1 sierpnia 1972r. w chwili wyrażenia zgody na kandydowanie są
zobowiązane do złożenia oświadczenia lustracyjnego wg wzoru stanowiącego
załącznik nr 1a do ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu
informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990
oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2013 r. poz. 1388, z
późn. zm.). Oświadczenie lustracyjne składające się z części A i B
powinno być przesłane w całości do Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty
lub złożone osobiście w delegaturze
Kuratorium, właściwej ze względu na miejsce funkcjonowania szkoły.
Dyrektorzy szkół publicznych, którzy złożyli oświadczenie lustracyjne do
Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty w związku z pełnieniem funkcji
dyrektora szkoły publicznej na podstawie art. 4 pkt 45 oraz art. 8 pkt
42 wyżej wymienionej ustawy, winni wyrażając zgodę na kandydowanie,
złożyć do Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty lub osobiście w
delegaturze Kuratorium właściwej ze względu na miejsce funkcjonowania
szkoły, informację o wcześniejszym wypełnieniu oświadczenia
lustracyjnego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2a do powyższej ustawy.
Wszelkie sporządzone osobiście przez kandydata dokumenty winny być
opatrzone datą i własnoręcznie podpisane. W przypadku składania
kserokopii oryginałów dokumentów winny być poświadczone za zgodność z
oryginałem.
Zaświadczenie lekarskie winno być sporządzone przez
lekarza medycyny pracy na druku zgodnym ze wzorem stanowiącym załącznik
nr 2 do rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 30
maja 1996 r. w sprawie przeprowadzania badań lekarskich pracowników,
zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń
lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy ( Dz. U.
z 1996r. Nr 69, poz. 332 z późn. zm.)
Oferty należy składać w
zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym i z dopiskiem
„Konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 1 w Suliszewie” –
w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego w Choszcznie, ul. Wolności
24, w terminie do 30 maja 2014r.
IV. Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Burmistrza Choszczna.
O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego, kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.